Välkommen till Dalsjöfors Hälsocenter!

Ett gym mitt i Dalsjöfors! Slipp att pendla in till gymmen i Borås utan kom in till Sofia som hjälper dig starta upp ett medlemskap och sedan är det bara att sätta igång – här finns något för alla!

Välkomna in!

 

Som vi alla vet så pågår den andra vågen av covid-19 för fullt just nu.

Den 24/11 ändras rekommendationerna ytterligare och även fast gym inte tillhör kategorin som drabbas så vill vi ändå försöka göra vårat yttersta för att ta vårat ansvar. Vi vet alla vad som gäller – gällande träning, utrustning och allt därtill. Försök sprida ut er träning så gott det går mellan 05-24, ni är superbra på detta men fortsätt gärna! Mellan 16-19 är det som mest medlemmar på gymmet, så kan man så försök att träna på annan tid. 

Med det sagt, så vill jag härmed göra ett inlägg riktat till er.

Kan inte med ord berätta hur tacksam jag är för er som väljer att inte träna men ändå ha kvar era medlemskap, utan er skulle Dalsjöfors Hälsocenter snabbt gå under. Den satsningen vi gjorde förra året var enormt stor, och jag är glad att jag vågade satsa på att göra ett riktigt fräscht och stort gym för oss dalsjöforsare med omnejd.

Jag hoppas att ni alla känner samma sak – att vi vill ha kvar gymmet även efter denna pandemin. Ni behövs ❤️ Kan som sagt inte med ord beskriva tacksamheten jag känner. 

Och ni som är här och tränar – detsamma gäller er, och en stor eloge till hur duktiga ni alla är som håller efter och håller avstånd. 

Jag vill tro att efter regn kommer solsken, och jag hoppas att om vi står ut ett tag till så kommer snart solen att titta fram och vi kommer att se ett ljus efter allt detta mörker.

Återigen, tack till alla er medlemmar!

Håll ut!

//Sofia

Träning på DFHC

spinning

Tabata

Detta är en stationsträning med högintensiva intervaller, där du både ökar din styrka och förbättrar din uthållighet. Du utmanar din kropp med hjälp av redskap och egen kroppsvikt i intervaller.

Step/styrka

Ett pulshöjande pass med kropp och bräda!

Spinning

Spinning

Effektiv konditionsträning i 45/60 min där vi jobbar med varierande motstånd, intervaller och växlande positioner. Du väljer själv det motstånd som passar din erfarenhet och styrka.

Tabata-Cirkel

Dance Core

En intensiv timma innehållande 30 minuter dans och 30 minuter core-träning!

Gym

Gym

Gym-del innehållandes löpband, cross-trainers och cykel. Fasta maskiner för träning av olika delar av kroppen och smithmaskin och flera lösa stänger. Fria vikter upp till 70 kiloshantlar.